Kutyás terápia
Állatasszisztált terápia
Intézményünkben 2010. szeptembere óta tartunk kutya által asszisztált terápiát, heti több órában, differenciált csoportokban.
A kutyásterápia a szoros ember -állat közti kötődést használja fel a fejlesztés integrált részeként. Az állat a tanulót minden síkon megszólítja: - érzelmi, -szociális, - motoros, -kognitív.
Komplex fejlesztést tudunk megvalósítani a kutyás foglalkozások keretében. Az érzékelés-észlelés, figyelem, kommunikáció, nagymozgások, valamint finommotorika területein túl fejlődik az énkép, én-tudat, és a szociális képesség.
A foglalkozásokon alkalmazott gyakorlat csoportok:
- A beszéd és kommunikációs készség aktivizálása. A kapcsolatteremtő- készség, a verbális és nonverbális kommunikáció fejlesztése, aktív és passzív szókincs gyarapodása, a kezdeményezőkészség növelése
 - Szomatikus és taktilis ingerek adása
 - Vizuális-taktilis integrációt fejlesztő játékok
 - Taktilis, vizuális, akusztikus ingerekre adaptált motoros válasz kialakítása
 - Vizuális követésre irányuló feladatok
 - Finommotorikát fejlesztő játékok
 - Vesztibuláris egyensúly ingerlése
 - Kognitív fejlesztés
 - Szociális interakció fejlesztése
 
Kiemelt feladatok, célok a terápia során:
- Vidám, felszabadult légkör teremtése.
 - Folyamatos motiválás, a kutya, mint motivációs társ jelenléte a terápiákon.
 - Önindított mozgások elősegítése, spazmus oldása, relaxáció, izomlazítás a kutya segítségével.
 - Kezdeményezzen és tartson fent kontaktust a kutyával, a segítőkkel, a terapeutával, társaival.
 - Fejlődjön a kommunikáció, a kifejezőképesség.
 - Aktív – passzív szókincs bővítése.
 - Ismeretek gyarapítása az állatokról, felelős állattartásról, használt eszközökről, tapasztalati, élményszintű tanulás menjen végbe a terápia során.
 - Önismeret, magabiztosság fejlesztése, kooperáció fejlesztése a kutyával, felnőttekkel, társakkal.
 
Az állat érzelmileg mindenképpen megérinti a tanulót, kapcsolatfelvételre készteti, érzelmi reakciókat vált ki. A kutyával való közvetlen érintkezés stressz csökkentő hatása révén, normalizálódik a vérmérséklet, a vérnyomás, a légzés és a pulzusszám, így oldottabb és nyugodtabb állapotba kerül a tanuló. A görcsös izmok ellazulnak, a figyelme fokozódik. Olyan élményekkel gazdagodnak, melyeket a hétköznapi életben nem élhetnek át. A terápia során fejlődik az önismeret, önkompetencia, mivel a súlyosan, halmozottan sérült gyermekek is megtapasztalhatják, hogy egy állat engedelmeskedik nekik, ők etethetik, itathatják, szőrét fésülhetik, stb., ezáltal végre ők gondoskodhatnak valakiről, nemcsak őket gondozzák.
Ösztönzően hat a kutya jelenléte a tanulóra, észrevétlenül a játék kedvéért, jelentkezik és fejlesztések aktív résztvevője, elősegíti a feladatra való figyelmének az összpontosítását, így a tanulásra jobban motivált, nagyobb eredményeket érhet el. A foglalkozásokon nagyon fontos az érzelmi intelligencia, a biztonságérzet és a kiegyensúlyozottság megteremtése, fejlesztése.
Az évek során jól működő team alakult ki az együtt dolgozó szakemberekből: gyógypedagógus, konduktor, terápiás kutya felvezetők, gyógypedagógiai asszisztensek közreműködésével.
        
Történet        
Fenntartó        
Misszió        
Szervezeti felépítés        
Minőségpolitika        
Dokumentumtár                
Alapdokumentumok        
Letölthető dokumentumok        
Hallgatói gyakorlat        
Önkéntesség        
Közoktatás                
Fejlesztő nevelés-oktatás        
Gyógypedagógiai oktatás        
Készségfejlesztő iskola        
Szociális ellátás        
Egészségügyi / Rehabilitációs ellátás        
Mozgásterápia        
AAK - Augmentatív és alternatív kommunikáció        
"OS" Otthon segítő szolgáltatás        
Tanórán kívüli programok                
Kórus/Zenei foglalkozás        
Gyógyúszás        
Kutyás terápia        
Kerekesszékes foglalkozás        
Önvédelmi foglalkozás        
Az Immanuel Alapítványról        
Közhasznúsági jelentés